Ultimul articol din mini-seria pe care am început-o în primele zile ale lui octombrie cuprinde 10 tips&tricks care să vă inspire și să vă ajute în scrierea unui text pe blog fie că este vorba de un articol specific, fie că este vorba unul scris pentru o competiție precum SuperBlog.
Primele mele articole sunt departe de a respecta regulile despre care scriu astăzi. Dar, de-a lungul timpului, am învățat cum să creez texte care să exprime ceea ce aveam în minte. Am început să citesc mai mult și să mă documentez, să folosesc fotografii și elemente grafice, am testat platforme și am investit în ceea ce am considerat că îmi va fi de ajutor!
Dacă sunteți curioși și vreți să descoperiți mai multe, vă invit să citiți textul de mai jos!
Structura articolului
Primul tip pe care vreau să vi-l ofer este ca, înainte de scrie un articol, să creați o schiță după care să vă ghidați și care să vă ofere claritate:
- titlu – de preferat scurt, dar care să atragă cititorul. Exemple: 5 cărți pe care să le citești vara aceasta sau 7 reguli pentru un ten radios!
- cuprins pentru ca cititorul să știe ce va găsi citind articolele voastre;
- introducere care să conțină o invitație la a descoperi articolul scris;
- conținut documentat și structurat pentru o parcurgere ușoară;
- încheiere prin care să faceți o recomandare cititorilor de a se abona la un newletter, de a accesa un link sau de a răspunde la o întrebare.
Tot în cadrul structurii unui articol, am inclus și modul în care alegeți să împărțiți textul. Astfel, în locul unui bloc compact de text, puteți folosi titluri și subtitluri scurte și atrăgătoare care să aerisească articolul.
Elemente media
Cred că partea aceasta este cea mai ofertantă, pentru vă dă posibilitatea să fiți creativi și să vă lăsați imaginația liberă. Și aveți de unde unde alege: imagini personale sau royalty free, clipuri video, filmulețe de pe Tik Tok, .gif-uri, grafice și orice alt element vizual la care vă puteți gândi! Citeam, acum ceva timp, că este recomandat să folosim o imagine la fiecare 150 de cuvinte. Eu cred că nu trebuie să fiți prea stricți în această privință și să introduceți elemente vizuale atât cât considerați voi că se potrivesc articolului vostru!
Tot din această categorie, vă recomand să includeți și câteva link-uri interne către un alt articol scris de voi pe blog și externe spre produsul sau serviciul despre care scrieți sau către un alt blog. Puteți include și link-uri către pagini de social media, sub forma unor butoane pe care cititorii voștri să le poată accesa ușor!
Ortografie și punctuație
Din grabă sau oboseală, uneori, mai apar și greșeli în articolele scrise pe blog. De aceea, consider că este foarte important să vă acordați câteva minute pentru a verifica ceea ce ați scris! Vă recomand să faceți asta a doua zi sau după câteva momente de pauză pentru a avea minte limpede. Ce trebuie să urmăriți: greșeli gramaticale, ortografice și de exprimare care pot scădea din valoarea articolului.
De asemenea, puteți cere ajutor, rugând pe cineva aproiat să vă ofere un feedback oneste în privința textelor voastre. Mie mie se întâmplă des să nu văd o literă scrisă aiurea sau să uit o virgulă pentru că sunt prea prinsă de scris. Așa că las corectarea textului pentru a doua zi când sunt mai odihnită!
Tastaturile ne oferă posibilitatea de a scrie cu diacritice. Dacă faceți asta sau nu este fix alegerea voastră, iar sfatul meu este să fiți consecvenți și să vă ghidați după propriile preferințe!
Tips pentru un articol "altfel"
Pentru a adăuga un element „altfel” articolelor voastre, le puteți încheia cu un call to action: un test, o întrebare la care cititorii să vă răspundă în comentarii, o invitație la a accesa un site sau la a se abona la un newsletter. Pot fi sub forma unor butoane sau link-uri obișnuite, dar care să îi atragă pe cei care vă citesc.
Pentru mine, scrisul este și un fel de terapie prin care îmi pot exprima gândurile mai ușor decât prin vorbit. Astfel, am ales de multe ori să pun pe blog și experiențele mele, mai ales dacă am avut posibilitatea de a testa sau folosi pentru o perioadă de timp un produs sau seviciu. În acest caz, vă recomand să fiți sinceri și să povestiți despre întreaga experiență, oferind atât feedback pozitiv, cât și constructiv pentru ca persoanele din comunitățile voastre să aibă o privire de ansamblu. Pentru acest tip de articole se potrivește foarte bine tehnica storytelling-ului, putând crea o poveste în jurul unui produs sau serviciu care să invite cititorul să descopere mai multe.
Este important să explicați ce este produsul sau serviciul despre care scrieți, ce probleme a rezolvat, dacă intenționați să îl folosiți în continuare sau nu (și de ce), de ce ar trebui ca cititorii voștri să încerce acel produs sau serviciu, practic un fel de manual de utilizare pe scurt.
În încheiere, vă invit să îmi spuneți un tip pe care îl folosiți des în articolele voastre!