Sursa foto: canva.com

Despre starea ta de bine

by Oana Lambrache

Dacă mi-aș verifica telefonul acum, cu siguranță că mi-ar arăta câteva ore petrecute sau pierdute pe social media, timp pe care l-aș fi putut folosi pentru a citi, pentru a învăța un lucru nou sau pentru a sta, pur și simplu, cu mine. Încerc să nu regret acest timp în compania telefonului și să folosesc o parte din el pentru a afla lucruri noi, pentru a citi articole interesante, pentru a descoperi conturi utile rolului de mamă sau rolului de blogger.

Ce încerc să schimb spre bine este, în schimb, timpul pierdut pe telefon seara, care dăunează somnnului. Deși pare o relaxare, este, de fapt, o falsă relaxare pentru că suprastimulează ochii și creierul, forțându-mă să stau și mai mult timp trează, deci mai puține ore de somn = oboseală = irascibilitate.

Pentru că încerc să găsesc noi metode de a mă relaxa și pregăti pentru somn, am pus pe hârtie 5 lucruri sau activități cu adevărat calmante.

stare de bine
Sursa foto: canva.com

Cuprins

1. Citește ceva ce îți face plăcere!

Fie că este vorba de ficțiune, fie că este vorba de un roman de non-ficțiune, câteva pagini citite seara îți pot modifica starea de spirit într-una mai bună! Îți poți seta un număr de pagini pe care îl poți citi – 20 sau un timp – 10 minute. Indiferent ce alegi, amintește-ți că nu este vorba de cantitate, ci de calitate!

2. Fă o baie cu spumă!

Umple cada cu apă și adaugă spumant în aroma preferată, puțină sare de baie sau chiar muzică ambientală! De asemenea, poți combina baia relaxantă cu cititul de la primul punct dacă te ajută! Petrece timp în cadă atât cât simți nevoia. Dacă baia cu spumă nu este ceva care te ajută, poți alege dușul, câteva lumânări parfumate și muzica preferată. Important este să te simți bine fără a pune presiune pe tine cu această activitate.

3. Meditează!

Dacă cititul sau baia cu spumă nu sunt lucruri care să te inspire și să te relaxeze, îți sugerez să încerci meditația. Eliberează-te de orice fel de gânduri sau planuri și creează o listă cu lucrurile bune care ți s-au întamplat peste zi, cu ceea ce ai reușit să duci la bun sfârșit, cu ce îți dorești să faci a doua zi, dar fără a pune presiune pe tine să le faci pe toate. 

4. Fii recunoscător!

La final de zi, oprește-te pentru 5 minute și mulțumește pentru ce ai, pentru ce ești, fii recunoscător și mulțumește-ți și ție pentru ziua care a trecut, pregătindu-te pentru ziua de mâine.

5. Scrie într-un jurnal!

Dacă ai multe gânduri sau idei, le poți ordona, notându-le într-un jurnal! Dacă ai ai avut vreodată unul, atunci știi ce presupune: o agendă sau un caiet în care scrii tot ce îți trece prin minte. 

Începe cu pași mici – alege o agendă care să te îmbie la scris, alege pixul, creionul sau, de ce nu, stiloul pe care îl vei folosi, alege momentul zilei care te ajută să îți pui gândurile în ordine – dimineața sau seara. 

Încearcă să scrii câteva rânduri atunci când simți nevoia, fără să faci din acest obicei o corvoadă. Nu e nevoie să scrii zilnic sau de 3 ori pe săptămână. Amintește-ți că este jurnalul tău, este o parte din tine, pentru care nu trebuie să te justifici sau despre care să vorbești. Îl poți considera un fel de terapie cu sinele care să te ajute și să te lumineze atunci când simți că ai prea multe pe cap.

Tu ce ai făcut astăzi pentru starea ta de bine?

Te-ar putea interesa

Leave a Comment

*Folosind acest formular ești de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal.

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență atunci când îl accesați. Prin apăsarea butonului de "Accept", vă dați acordul pentru prelucrarea datelor voastre! Accept

Textul nu poate fi copiat!