Sursa foto: Frisomat

De la pasiune la afacere

by Oana Lambrache

Cuprins

De când mă știu, mi-am dorit să am propria mea afacere, dar, până acum, nu m-am gândit prea serios la asta. Mereu mi-am dorit să îmi pot transforma una dintre pasiuni în afacere, pentru că aș putea pune suflet 100% în acea afacere. A-mi transforma un hobby sau o pasiune într-o afacere din care să pot trăi ar fi un vis devenit realitate.

Dar de unde să încep? Pentru că nu am experiență sau studii în domeniul afacerilor, m-am documentat, citind articole de specialitate și am ajuns la concluzia că am nevoie de un plan bine pus la punct astfel încât să meargă totul perfect!

Alegerea tipului de afacere

Pe lângă pasiunea pentru citit, iubesc florile! De fiecare dată când am ocazia, îmi cumpăr flori. Fie că sunt de pus în glastre, fie că sunt în ghiveci, pur și simplu nu mă pot sătura de flori și de felul în care îmi schimbă starea de spirit, dar și ambientul casei.

Astfel, îmi doresc să deschid o florărie, dar una mai complexă, care să cuprindă:

  1. sere pentru cultivarea diverselor specii de flori;
  2. hale pentru depozitare;
  3. magazin de desfacere;
  4. spațiu amenajat cu flori din producția proprie pentru realizarea fotografiilor de tip eveniment.
Sursa foto: arhiva personală, editat în canva.com

De ce am ales o florărie?

Pentru că iubesc florile ceea ce îmi oferă un plus în această afacere

"Dacă-ţi place ceea ce faci, nu vei munci nicio singură zi din viaţa ta."

Pentru că sunt extrem de organizată și atentă la orice detaliu

Am o fire creativă, care iubește frumosul

Pentru că mă pot adapta ușor noilor cerințe de pe piață.

Crearea unui plan de afaceri

Cred că orice afacere începută fără a avea la bază un plan este sortită eșecului și falimentului.

Drept urmare, înainte de a investi bani sau de a închiria spațiul necesar, mi-am trasat în linii mari un plan sau, mai bine zis, am pus pe hârtie o serie de întrebări și idei legate de ideea mea de afacere.

  1. Cunosc piața și nevoile ei?
  2. Ce aș aduce eu nou în domeniul florăriilor?
  3. Care este strategia mea de marketing?
  4. Care este bugetul minim sau maxim de care dispun?
  5. Am nevoie de un partener sau un investitor?
  6. De unde pot obține finanțare în cazul în care suma de care dispun nu este suficientă?
  7. În cât timp mi-aș amortiza investiția?
  8. Care sunt prețurile oferite de concurență?
  9. Ce fel de servicii oferă concurența?
  10. Cât de relevantă în timp este deschiderea unei florării?
  11. Care sunt condițiile pentru legalizarea afacerii?
  12. Care sunt planurile de viitor?

Cu aceste idei pornesc la drum către visul meu!

Sursa foto: canva.com

Alegerea spațiului pentru afacere

Presupunând câ am găsit soluții pentru toate întrebările mele de mai sus, poate cel mai important aspect este găsirea spațiului necesar afacerii mele și anume o hală industrială de la Frisomat. Pentru că îmi doresc o florărie-hibrid (sere, depozit, magazin de desfacere), consider că alegerea unei firme specializată este cea mai bună opțiune.

La o simplă căutare pe internet, veți găsi o mulțime de astfel de companii care vă pot ajuta sub diverse forme cu obținerea unui spațiu așa cum vă doriți. Cum puteți face cea mai bună alegere? Simplu! Alegând Frisomat!

Cine este compania Frisomat?

frisomat
Sursa foto:https://www.frisomat.ro/

Frisomat este o companie de origine belgiană, înființată în anul 1978 de Guy Somers, companie care care proiectează, dezvoltă, produce și construiește hale metalice realizate din oțel laminat la rece, deținând, astfel, controlul asupra întregului proces de la proiectare la montaj.

Frisomat deține filiale în 14 țări, fabrici de producție în Belgia, Brazilia și Rusia, fiind activă în peste 100 de țări, printre care și România.

Sediul din România a fost înființat în 1996, în prezent existând birouri în Piatra Neamț, Otopeni și Cluj Napoca, acestea acoperind întreg teritorul țării.

"We shelter your business."

De ce să alegi Frisomat?

  1. Partener de încredere, care își propune să vă ofere suport pe tot parcursul proiectului;
  2. Singurul constructor internațional care acoperă cercetarea, proiectarea, producția, livrarea și montajul;
  3. Inovație;
  4. Sustenabilitate;
  5. Durabilitate;
  6. Montaj rapid;
  7. Calitate;
  8. Posibilități multiple de hale.
Sursa foto: Broșură generală

Avantajele unei hale Frisomat

Pentru ideea mea de afacere – florăria, am găsit varianta perfectă – o hală de producție Frisomat! De ce?

  1. Am parte de oferta completă de la proiect la montaj fără să apelez la mai multe firme!
  2. Recomandările clienților care deja au apelat la Frisomat!
  3. Calitatea produsului finit!
  4. Opțiunea de personalizare a spațiului!

Cu o experiență de peste 25 de ani în proiectarea și contrucția de hale, Frisomat se remarcă între companiile de același tip prin faptul că este o afacere de familie. 

Având ca bază familia și legăturile din cadrul acesteia, angajații Frisomat și compania în sine sunt mult mai atenți și dedicați clienților și proiectelor pe care le creează de la zero.

Dacă nu v-am convins până acum, vă invit să urmăriți clipul de mai jos pentru a afla secretul construirii unei hale metalice alături de feedback-ul primit de la clienții lor.

Poate că ideea mea de afacere va deveni sau nu reală, poate că planul pe care mi l-am făcut îl pot pune în aplicare pentru o altă ideea de business sau poate că a avea propria afacere nu este pentru mine. În schimb, ce știu cu siguranță este că În România există o gamă variată de firme și companii în orice domeniu, important este să găsești varianta cea mai apropiată de valorile tale, iar Frisomat este una dintre aceste companii!

Textul a fost scris pentru cea de-a opta probă din Spring SuperBlog 2021!

1 comment

Proba 8. Frisomat – 25 de ani construiți aprilie 7, 2021 - 9:55 pm

[…] De la pasiune la afacere […]

Reply

Leave a Comment

*Folosind acest formular ești de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Te-ar putea interesa

Textul nu poate fi copiat!